Zwiększają docisk auta do podłoża. Skrzydła dociskają osie auta do ziemi. Dzięki większej przyczepności dociśniętego auta możliwe jest szybsze pokonywanie zakrętów. Ceną za stosowanie spojlerów jest zwiększenie oporów powietrza i oporów toczenia, dlatego sztuką jest dobranie optymalnego ich nachylenia dla danego toru i panujących warunków. Od lat trwają dyskusje, czy auto Formuły 1 mogłoby po rozpędzeniu się jechać po trasie odwróconej do góry nogami.
Tracą przyczepność na wodzie. Opony typu slick oferują najlepszą przyczepność na suchym i czystym torze, stają się jednak bardzo śliskie przy odrobinie wody. Wobec braku bieżnika, który mógłby ją odprowadzić, woda tworzy warstwę między oponą a podłożem.
O liczbie oktanowej 95. Liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe (detonacyjne). Paliwo o wyższej liczbie oktanowej zwiększa kulturę pracy silnika i obniża hałas (co wywołuje często u kierowcy poczucie większej mocy). Jednak to na baku paliwa 95 samochód jest w stanie przejechać większy dystans.
W Szwajcarii. Po tragicznym wypadku w roku 1955 na torze w Le Mans (80 ofiar), wiele krajów zabroniło organizacji wyścigów. Większość szybko się z tego wycofała po wprowadzeniu dodatkowych regulacji bezpieczeństwa. W Szwajcarii zakaz obowiązywał aż do roku 2007.
Komentarze